FANDOM

Talabheim-i-okolice

Talabheim i okolice.

Talabheim - to stolica cesarskiej prowincji Talabecland. W przeszłości znane jako Taalheim co oznacza "zwycięstwo Taala". Talabheim leży w samym środku Wielkiego Lasu z tego powodu zwane jest "Okiem Lasu". Samo miasto zbudowano pośrodku wielkiego krateru nazywanego Taalbaston. Krater stanowi naturalne fortyfikacje wzmacniane wieloma wieżami. Wewnątrz krateru nie brakuje miejsca. Znajdują się tu rozległe pola uprawne i olbrzymie miasto. Wokół krateru płynie rzeka Talabec, a obok północno wschodniej stronie muru, znajduje się ufortyfikowany imperialny port, Taalagrad gdzie obsługiwane są szlaki rzeczne.

Jedynym wejściem do miasta jest tunel niedaleko rzecznej twierdzy. Te naturalne mury i dodatkowe zabezpieczenia czynią z Talabheim jednym z najbezpieczniejszych miast Imperium. Ceną za bezpieczeństwo jest ubóstwo zwykłej ludności gdyż wiele pieniędzy jest inwestowana w armię, a w mieście panuje permanentny stan wojenny.

Historia

Geneza miasta

Według mitów z ery przed Sigmarem, Taal wyruszył do mrocznej puszczy na wschodzie by znaleźć miejsce w którym jego kult mógłby się rozwijać. W czasie wędrówki natkną się na olbrzymią bestię. Walka trwała wiele tygodni, a jej echo wstrząsnęło fundamentami świata. W końcu Taal złapał bestię za ogon i zamachnął się nią tworząc wielkie bruzdy w ziemi tworząc rzekę Talabec. Następnie rzucił bestię przed siebie, a tam gdzie upadło cielsko potwora powstał wielki krater.

Taal był zadowolony z efektów. Polecił on

Artykuł w budowie.