Warhammer Wiki
Advertisement
Warhammer Wiki
Witamy na Warhammer Wiki!
Masz właśnie przed sobą encyklopedię poświęconą uniwersum Warhammera Fantasy! Mamy nadzieję, że znajdziesz tu nowe interesujące informacje! Pamiętaj, ty także możesz pomóc w uzupełnianiu tej strony. Jesteś fanem Warhammera? Chcesz zostać jednym z edytorów? A może chciałbyś opublikować własną twórczość w ramach projektu Fanon? Jeśli tak, nie wahaj się ani chwili dłużej!
Załóż konto oraz poznaj podstawy edytowania!
Czym jest Warhammer Fantasy?
Warhammer Fantasy to obok Tolkienowskiego Śródziemia oraz D&Dekowych podziemi, kolebka współczesnej fantastyki. Warhammer dał podwaliny pod bardzo wiele standardów wykorzystywanych przez dzisiejszych pisarzy i scenarzystów filmów oraz gier. Zawdzięczamy mu chociażby zaawansowane technologicznie krasnoludy, co obecnie stało się normą przy pisaniu światów fantasy a także charakterystyczny wygląd mrocznych elfów z podstawowym już dla nich fioletowym kolorem, a także wiele innych rzeczy uznawanych dziś za kanon światów wymyślonych.

Od innych światów fantasy (np. wspomnianych już Dungeons&Dragons oraz LotR) Warhammera odróżnia cięższa oprawa i specyficzne podejście do zła. W starym świecie - oznaczającym główny kontynent i całą planetę - nie ma zła w jednej postaci zakutego w stal faceta i jego armii czegoś tam, lecz chaosu - złowrogiej wypaczającej wszystko energii.

<wikiaforum />

Ostatnie zmiany

Zaprzyjaźnione projekty
Astronomican Azurmyst

WoD Świat Ogólnomagiczny

Polecane strony
HammerWikiRoR
Statystyki
Chaos-icon.png

1503 artykuły
1849 plików
19 219 edycji
3 użytkowników

Advertisement