FANDOM

Witamy na Warhammer Wiki!
Jest to encyklopedia poświęcona serii gier Warhammer! Mamy nadzieję, że znajdziecie tu nowe interesujące informacje! Pamiętaj, ty także możesz pomóc w uzupełnianiu tej strony. Jesteś fanem serii? Chcesz zostać jednym z edytorów?Chcesz opublikować twórczość własną w ramach projektu warhammer fantasy Fanon?Załóż konto oraz poznaj podstawy edytowania!
Czym jest Warhammer Fantasy?
Warhammer Fantasy to obok Tolkienowskiego Śródziemia oraz D&Dekowych podziemi, kolebka współczesnej fantastyki. Warhammer dał podwaliny pod bardzo wiele standardów wykorzystywanych przez dzisiejszych pisarzy i scenarzystów filmów oraz gier. Zawdzięczamy mu chociażby zaawansowane technologicznie krasnoludy, co obecnie stało się normą przy pisaniu światów fantasy a także charakterystyczny wygląd mrocznych elfów z podstawowym już dla nich fioletowym kolorem, a także wiele innych rzeczy uznawanych dziś za kanon światów wymyślonych.

Od innych światów fantasy (np. wspomnianych już Dungeons&Dragons oraz LotR) Warhammera odróżnia cięższa oprawa i specyficzne podejście do zła. W starym świecie - oznaczającym główny kontynent i całą planetę - nie ma zła w jednej postaci zakutego w stal faceta i jego armii czegoś tam, lecz chaosu - złowrogiej wypaczającej wszystko energii.

Aktywność na Forum

Ostatnie zmiany

Zaprzyjaźnione projekty
Astronomican logo Azurmyst

Wod

Polecane strony
HammerWiki logoRor
Statystyki
Chaos-icon

1094 artykuły
1377 plików
14 946 edycji
-1 użytkownik

Ankieta
Jaka jest twoja płeć?
 
642
 
106
 
28
 
7

Ankieta stworzona dnia maj 24, 2016, o godzinie 18:26.
Oddanych głosów: 783
Dobrze znasz uniwersum klasycznego Warhammera fantasy?
 
143
 
148
 
216
 
57

Oddanych głosów: 564
Masz konto na wiki.com (konto na tej wiki i innych)?
 
63
 
7
 
8
 
331

Oddanych głosów: 409
Co uważasz o Age of Sigmar
 
3
 
19
 
8
 
3
 
52

Ankieta stworzona dnia lip 16, 2018, o godzinie 14:07.
Oddanych głosów: 85