FANDOM

Witamy na Warhammer Wiki!
Masz właśnie przed sobą encyklopedię poświęconą uniwersum Warhammera Fantasy! Mamy nadzieję, że znajdziesz tu nowe interesujące informacje! Pamiętaj, ty także możesz pomóc w uzupełnianiu tej strony. Jesteś fanem Warhammera? Chcesz zostać jednym z edytorów? A może chciałbyś opublikować własną twórczość w ramach projektu Fanon? Jeśli tak, nie wahaj się ani chwili dłużej!
Załóż konto oraz poznaj podstawy edytowania!
Czym jest Warhammer Fantasy?
Warhammer Fantasy to obok Tolkienowskiego Śródziemia oraz D&Dekowych podziemi, kolebka współczesnej fantastyki. Warhammer dał podwaliny pod bardzo wiele standardów wykorzystywanych przez dzisiejszych pisarzy i scenarzystów filmów oraz gier. Zawdzięczamy mu chociażby zaawansowane technologicznie krasnoludy, co obecnie stało się normą przy pisaniu światów fantasy a także charakterystyczny wygląd mrocznych elfów z podstawowym już dla nich fioletowym kolorem, a także wiele innych rzeczy uznawanych dziś za kanon światów wymyślonych.

Od innych światów fantasy (np. wspomnianych już Dungeons&Dragons oraz LotR) Warhammera odróżnia cięższa oprawa i specyficzne podejście do zła. W starym świecie - oznaczającym główny kontynent i całą planetę - nie ma zła w jednej postaci zakutego w stal faceta i jego armii czegoś tam, lecz chaosu - złowrogiej wypaczającej wszystko energii.

<wikiaforum />

Ostatnie zmiany

Zaprzyjaźnione projekty
Astronomican logo Azurmyst

Wod Ws;j

Polecane strony
HammerWiki logoRor
Statystyki
Chaos-icon

1199 artykułów
1652 pliki
16 666 edycji
-1 użytkownik

Co uważasz o Age of Sigmar
 
4
 
3
 
7
 
1
 
52

Ankieta stworzona dnia sty 15, 2020, o godzinie 14:22.
Oddanych głosów: 67